Träning



Weheartit
Att träna är något som jag tycker mycket om. När jag var yngre tyckte jag inte det var lika spännande utan mest tråkigt att träna. Jag uppskattade inte en powerwalk runda eller ett löppass lika mycket som jag gör idag. Svårt att säga vad orsaken var men jag förstod kanske inte innebörden fullt ut till varför jag tränade. Vem vet..? 

De flesta har mål med sin träning. Mina mål är för det första att må bra, både psykiskt & fsykiskt. Det är det viktigaste enligt mig själv. Sedan träna för att förstärka min kropp, så att allt orkar bäras upp. Kroppen ska hålla länge! Därefter tränar jag för att förbättra konditionen osv. Allt detta är grundtanken och syftet till varför jag tränar och vill ta hand om kropp. Ett annat mål jag har är att försöka få min träning till att bli mer som en vana då jag bara gör det without excuses!

Skönt att skriva av mig lite. Hoppas inlägget uppskattas! 

Ett tips: Bygg inte upp för stora mål direkt som exempelvis: "Nu jäklar ska jag bli fitness!" Jag har tänkt den tanken många gånger och den ploppar oftast upp i skallen när träningsmotivationen helt plötsligt kommit tillbaka efter ett uppehåll, och man är mer taggad än någonsin på att träna. Jag vill inte låta som någon expert på träning för det är jag inte men av lite erfarenhet vet jag att det inte håller i längden på att tänka den tanken. Högst en vecka om du frågar mig haha. Man får inte sin drömkropp direkt även om man skulle vilja, därför är det bättre med mindre mål i början och under tiden jobba sig uppåt till det stora målet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0